måndag 15 mars 2010

Surdegsbrød

Jag gillar inte riktigt brødet hær i Norge så jættemycket så jag tænkte att det var dags att testa och baka sjælv. Så i lørdagskveld startade jag med min surdegsbrødsdeg så idag eller så ær det imorgon ska jag tillsætta mer mel och vann till degen. Och på tisdag eller onsdag kan vi baka och smaka på det førhoppningsvis goda brødet :) Får se om det blir lika godt som ditt brød brukar bli pappa? :)
Nu kanske ni undrar om jag inte har bættre saker før mig att gøra på en lørdagskveld, men ikke blir svaret då min kjæreste var i finnmark och jag var før trøtt och sliten efter jobb så blev det lugn hjemmekveld. Åt lasagne och drack vitt vin med K och såg på Svenska Melodifestivalen, vi hejjade på Salem som tyværr ej vann...jag som aldrig annars brukar se på melodifestivalen, men det ska till att bo i Norge før det, hehe.
Nu sitter jag på jobb och ska gøra min sista jobbvecka innan semestern, så skønt! Sen væntar værme, sol och fallskermshoppning, finns ju inget bættre! :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Nea! Jättetrevligt att du har börjat blogga igen och på norsk! Pappa blev glad det du skrev om brödet. Hoppas att första skivan doftar o smakar riktigt gott! Katterna mår bra. Vi köpte en större bajslåda för att se om Zelda kunde sluta bajsa utanför. Men icke!! Vet inte vad man ska hitta på för lösning om nu finns någon. Hon kanske kan bli en ladugårdskatt någonstans? Du får fundera. Åke kommer att kommentera din blogg när han har ätit.